۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

جنبش سبز دیر زمانی است که پیروز شده است

در پنج شنبه ای که قرار بود زنجیره ی انسانی از تجریش تا راه آهن تشکیل دهیم با اتومبیل از میدان ولی عصر به سمت شمال می راندم. در طرفین خیابان در هر دو متر نیروهای انتظامی و لباس شخصی ایستاده بودند و در نتیجه امکان تشکیل زنجیره ی انسانی فراهم نشد. برخی از لباس شخصی ها وضعیت پوششی و تجهیزاتی جالبی داشتند. مثلا" کفش کتانی با بلوز نظامی بر تن و دسته ی بیلی در دست. یا شلوار نظامی و پوتین در پا و پیراهن چهار خانه بر تن با باطومی در مشت. روبروی صدا و سیما همچنان که لباس شخصی ها را دید می زدم که بعضی شان از نگریستن در چشم من گویی خجالت می کشیدند و رو بر میگرداندند خانمی محکم با دست به شیشه زد و از من خواست او و همراهانش را سوار کنم. وقتی در ماشین بازشد گاز اشک آور به داخل ماشین هجوم آورد. خانم ها که چهار نفر بودند با عجله سوار شدند. هر چهار نفر تحت تاثیر گاز اشک آور اشک می ریختند . یکی شان گفت: گاز اشک آور را درست توی صورت من شلیک کرد. من با این چهار خانم گفت و گو کردم. آن که مسن تر و چادری بود همسر یک اسیر جنگ (آزاده ) بود که برادر و برادر شوهرش را هم در جنگ از دست داده بود. یکی از دخترها فرزند همان برادر شوهر از دست رفته بود که وقتی فقط یک سال داشت پدرش که پاسدار بود در جنگ با صدام به شهادت رسیده بود. سومی فرزند یک جانباز قطع نخاعی و چهارمی دختر یک سردار سپاه بود. به گفته ی خودشان همه از خانواده هایی مذهبی و بسیار معتقد و متشرع. با این همه هر چهار نفر به شدت فعال در همه ی اعتراضات و قویا" مومن به نهضت سبز. از آن که پدرش سردار سپاه بود پرسیدم: آیا پدرت با کارهای تو مخالفت نمی کند؟ گفت: نه! او خودش هم دوست دارد اگر می توانست در کنار من می بود. این چهار نفر به من گفتند که خواست قطعی آنان سرنگونی نظام فعلی و تشکیل حکومتی است که در آن دین فقط یک امر شخصی باشد. فقط در این صورت است که دینداران می توانند دیندار بمانند و ارزش های راستین دینی شکوفا شوند.
برادران و خواهران! وقتی ارزش هایی که ما در پی اش هستیم یعنی آزادی و دموکراسی و سکولاریسم تا به این حد فراگیر شده و در میان همه ی اقشار ملت مدافعان و باورمندانی تا بدین پایه معتقد دارد ما پیروز شده ایم. حتی اگر تاسیس آنچه در پی اش هستیم دیر زمانی به طول انجامد. ما قلب ها و ذهن ها را تسخیر کرده ایم و حاکمیت ظلم و جهل دیرزمانی است به پایان آمده است. پوسته ای توخالی از آن مانده که با هر تلنگری فرو خواهد ریخت. پس اندوه به خود راه مده. شادمان و متین چون پیروزمندان گام بردار و به خشونت و سبعیت گروهی اندک جز لبخندی از سر بزرگواری واکنشی نشان نده.

۱۰ نظر:

  1. ای کاش بیشتر از درون صدا و سیما بنویسید.

    پاسخحذف
  2. شما چی تصور میکنید از کدام مردم حرف میزنید مردم میلیونی نهم دی یا چند نفر ضد انقلاب که از اول انقلاب تا الان هستند اگر از مردم نهم دی میگین که با زبان حضور گفتند که با شما نیستند اگه از چند نفر خودتون میگید که عقلا اونها مردمی که شما میگید نیستند با این نوشته ها خودتون رو گول نزنین به حقیقت برگردید گول دشمنان وطن رونخورید از دین واین مردم جدا شدن ودر کام دشمن افتادن هیچ ثمری برای شما نداره

    پاسخحذف
  3. ناشناس عزیز نمیدونم چطوری از تو تشکر کنم. تو نور حقیقت رو به ذهن من تابوندی. بعد از خوندن پست تو با خدای خودم خلوت کردم و دیدم تو راست میگی. چه تظاهرات عظیمی‌ بود ۹ دی‌. یک نصیحت رو هم از این بردار جدیدت قبول کن. قیمت ملک و مستغلات در غزه، لبنان، کاراکاس و ونزوئلا در ۷ ماه گذشته شروع به بالا رفتن کرده. آخوندها شروع کردن به انتقال بیت و عهدو عیال. بدو تا قیمت ارزونه یه لونهٔ سگ‌ برا خودت پیدا کنی پفیوز.

    پاسخحذف
  4. دوست عزیزی که مردم 9 دی را به رخ می کشی انگار من خبر ندارم بسیاری از آن ها به چه دلیل آنجا بودند. فرق من و شما این است که "ضد انقلاب ها" را جزو مردم به حساب نمی آورید و از بس 30 سال همین رویه را ادامه دادید اکثر قریب به اتفاق مردم الان همانهایی هستند که امثال شما ضد انقلاب می نا مید. اگر انقلابی بودن یعنی تعطیلی عقل و پیروی کورکورانه از جنایتکاری به اسم ولی فقیه البته که مردم ایران ضد انقلابند و به آن هم مفتخر. موفق باشید

    پاسخحذف
  5. آنهایی که 9 دی آمدند مردم ایران بودند. آنهایی که هفت ماه در خیابان ها هستند آنها هم مردم ایران هستند. فرقش آن است که مخالفان دولت بیشتر هستند. این را به علت حوادث پس از انتخابات نمیگویم سالهاست که مردم شاکی هستند و پشیمان از دولتی که توسط روحانیون اداره میشود. حضرت علی میگوید تاریخ بخوانید و از تاریخ عبرت بگیرید. تاریخ به ما میگوید نظام دینی آن هم از نوع تندرو باقی نمی ماند. و نگاهی به تاریخ ایران نشان میدهد ایرانی چنین اوضاعی را تحمل نمیکند همان طور که حضور اعراب را تحمل نکرد. پیشاپیش سومین انقلاب مردم ایران را به همه ی ایرانیان شادباش میگویم.

    پاسخحذف
  6. من خودم حداقل 5-6نفر ميشناسم که روز 9دي به زور از اداره سوار اتوبوس شده و به آن منطقه برده شدند درحاليکه طرفدار جنبش سبز هستند. الباقي هم که به عشق سانديس و کيک آمدند. با اين همه به زور 50هزار نفر در روز 9دي در ميدان انقلاب بودند.که 30-40هزار نفر آن به زور آورده شده بودند منظور از به زور وعده اضافه کار و تنبيه و سانديس و چماق و اخراج از کار و تشکيل پرونده براي کامندان دولت ميباشد

    پاسخحذف
  7. مشاهدات من از 9 دی:
    تعداد زیادی از قیافه ها نشان می داد شاید برای اولین بار است به تهران می آیند(البته با اتوبوس مجانی +غذا+ساندیس+...)
    وقتی در خیابان آزادی رانندگی می کردم به گوش خودم شنیدم که یکی از این خواهران ساندیس خور با موبایلش می گفت ما هنوز تهران هستیم .نمی دانم از کدام قبرستانی به تهران آورده شده بودند.
    با پسر عمه ام قرار بود به ملاقات کسی در بیمارستان برویم که او به من خبر داد نمی تواند بیاید زیرا گفته اند باید به راهپیمایی خود جوش ما بیایید ودر ادارشون هم اسامی را می نوشتند.
    تازه جمعیت اگه خیلی خیلی خوشبینانه نگاه کنیم زیر 200000 بود

    پاسخحذف
  8. راهپیمایی شهرستانیها را روز قبلش انداختند و فرداش هم خیلی از اون شهرستانیها را به تهران آوردند.
    وقتی رژیم نفر کم می یاره از این کارا می کنه.

    پاسخحذف
  9. نيازي به شمردن تظاهرات نيست. شما كسايي كه دور و برتون هست از فاميل و دوست و محل كار چند نفر حامي اين حكومتن؟

    پاسخحذف
  10. agha man belakhare nafahmidam enghelab chi bood, chi hast, va zede enghelab kie khoda vakili aghe in tedade azim az mardom zede emghelaban pas bayad be onvane aksariat hagho be ona bedim. rasti zamane enghelabigari nagzashte alan?

    پاسخحذف